Günlük hayatta sorumlu olduğunuz işleri ya da ofiste yapmanız gereken çeşitli görevleri daha verimli, hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmek için not almak, planlama yapmak oldukça önemli. Yeni yılda hedefleriniz arasında daha planlı olmak varsa ajanda kullanmanın püf noktalarını öğrenebilir, işlerinizi daha pratik bir şekilde planlayabilirsiniz.

Ajanda Nasıl Kullanılır?

Haftalık, aylık, süresiz, akademik gibi pek çok farklı çeşidi olan ajanda, farklı ihtiyaçlara göre özel olarak hazırlanır. Bu nedenle ilk iş olarak sizin için en uygun ajanda çeşidini belirlemeniz gerekir.

  • Yıl boyunca tek bir ajandayı bitiremeyenlerdenseniz süresiz ajandalara,
  • İşlerinizi haftalık olarak planlıyorsanız haftalık ajandalara,
  • Yıl içerisinde aylık planlamalar yapmanız gerekiyorsa aylık ajandalara,
  • Öğrenci ya da öğretmenseniz de akademik ajanda çeşitlerine göz atabilirsiniz.

Ajandanızı seçtikten sonra onu nasıl kullanacağınıza karar verebilirsiniz. Okul, iş ya da günlük hayatınız için tek bir ajanda kullanmak planlama yaparken karmaşaya neden olabileceği için kurumsal ajanda ya da kişiye özel ajanda olarak birden fazla ajanda kullanmanız gerekebilir.

Ajanda Nasıl Organize Edilir?

Ajandalar genellikle kişilerin plan yapmasını kolaylaştıracak alanlara sahiptir. Takvim, not alma, listeleme, özel durumlar, acil işler, unutulmaması gerekenler gibi alanlar sayesinde işlerinizi organize etmek çok daha kolay hale gelir.

Genel olarak ajanda ile işlerinizi organize etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Genellikle ajandaların ilk sayfalarında yer alan yıllık takvim bölümüne sizin için önemli günleri not edin. Yıl dönümleri, doğum günleri, okulun ilk günü, ödeme ya da tahsilat günleri gibi yılın başında belli olan tarihler için bu takvime notlarınızı alın.
  • Her ay başında ajandanızın o aya ait ilk sayfasına belli planlarınızı, hedeflerinizi, sizi motive edecek cümleleri yazın. Ay içerisinde belirlenen toplantılar, işler ya da projeler için bu sayfaya geri dönebilirsiniz.
  • Haftalık ve günlük olarak ayrılan detay sayfaları yakın tarihli yapılacaklar listelerinizi takip etmenize yardımcı olur. Bu alanları her gün kontrol edip bir sonraki günün işlerini ilgili alana not ederek işlerinizi çok daha rahat bir şekilde planlayabilirsiniz.

Ajanda İpuçları ve Püf Noktaları Nelerdir?

İhtiyaçlarınıza uygun bir ajanda seçmek temel olarak ajandanızı en rahat şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Ancak ajandanızı daha verimli kullanmak için aşağıdaki ipuçlarını da uygulayabilirsiniz:

  • İşlerinizi durumlarına göre listeleyin: Yapılacaklar listenizde pek çok iş var. Bu işleri önem ve aciliyetlerine göre sıralayarak            hangi işinizin daha önce bitmesi gerektiğini daha rahat bir şekilde görebilirsiniz. Dilerseniz acil işlerinizin yanına yıldız gibi sizin belirlediğiniz bir sembol ekleyerek farklı listelerde de göz önünde olmasını sağlayabilirsiniz.
  • Sık sık kontrol edin: Ajandanızdan verim alarak işlerinizi en doğru şekilde planlamak istiyorsanız ajandınızı her gün, birkaç kez kontrol etmeniz gerekir. Bunu sağlamak için ajandanızı hep yanınızda taşıyın ve günlük işlerinizi tamamladıkça ajandanızı açıp ilgili görevin üstünü çizin.
  • Küçük ve taşınması kolay ajandalar tercih edin: Ajandanızı her daim yanınızda taşımak için çantanızda kolayca taşıyabileceğiniz boyutlardaki ürünleri tercih edin.
  • Görevlerinizi net bir şekilde yazın: Ajandanıza not alırken detaylı ve açıklayıcı cümleler kurmaya özen gösterin. Özellikle de unutmamak istediğiniz şeyler için not alıyorsanız tek ya da birkaç kelimeden oluşan ifadeler yerine açıklayıcı ifadeler kullanmanız sonrasında sorun yaşamamanız için oldukça önemli.

Daha iyi ve keyifli bir yıl için yeni kararlara ihtiyacınız varsa “Daha İyi Bir Yaşam için Alabileceğiniz Yeni Yıl Kararları” başlıklı yazımızı da okuyabilir, kararlarınızı ajandanıza da not edebilirsiniz.