Uzaktan çalışmak, pek çok konuda avantaj sunsa da bazı açılardan çalışma sürecini olumsuz olarak etkileyebiliyor. Başta iş planının oluşturulması ve gündelik işlerin organize edilmesi gibi konularda çoğu zaman bir yardımcıya ihtiyaç duyulabiliyor. Bu tür durumlara yönelik pratik çözüm yolları arayışına girdiğinizde, aşağıda sıralanan mobil uygulamaları kullanmayı düşünebilirsiniz.

Dosyalarınızı Bir Arada Toplayın: Google Drive

Uzaktan çalışırken standart yöntemlerle dosya paylaşımını düzenli biçimde gerçekleştirmek çokça dikkat gerektirebiliyor. Özellikle de paylaşım trafiği yoğunsa mail kutusunda ya da farklı uygulamalarda aradığını bulmak, ciddi zaman ve enerji kaybına yol açabiliyor. Tüm bu sorunların üstesinden gelmekse Google Drive sayesinde epey kolaylaşıyor. Üstelik bulut tabanlı hizmeti ücretsiz olarak kullanırken diğer Google araçlarına kolayca geçiş yapabilirsiniz.

Google Drive hizmetinden memnun kalmazsanız WeTransfer, Portal gibi alternatiflere yönelebilirsiniz.

Dilediğiniz Zaman Toplantı Planlayın: Zoom

Uzaktan çalışırken hayatınızı kolaylaştıracak bir diğer uygulama ise Zoom. Pandemi ile popülaritesi bir hayli artan uygulama sayesinde ekip arkadaşlarınız veya müşterileriniz ile uzaktan görüşme yapabilirsiniz. İhtiyaç duymanız halinde uygulama üzerinden görsel konferanslar düzenleyebilirsiniz. Ofis çalışanları kadar akademisyenler için de ideal Zoom’un ayrıca platformlar arası dosya paylaşım özelliği bulunuyor.

Zoom’dan istediğiniz verimi alamazsanız Google Hangouts, Microsoft Teams, Skype gibi alternatiflere yönelebilirsiniz.

Ekip Çalışmalarını Yönetin: Slack

Yönetim kademesinde olan kişiler için kendilerine bağlı ekiplerle sürekli iletişim halinde olmak önemlidir. Benzer durum dijital ajans bünyesinde projeler geliştiren ve gün içerisinde farklı ekiplerle dirsek temasında olması gereken kişiler için de geçerlidir. Slack, bir yandan mobil kalmanızı kolaylaştırırken diğer taraftan bir konuşma odası kurup çalışanlarınız, ekip arkadaşlarınız ile rahatça iletişim halinde olabilmenizi sağlıyor. Hatta açtığınız odaya gerektiğinde farklı kanallar eklenebiliyor.

Dijital nomadlar için de çok kullanışlı uygulamalardan biri olan Slack, Google Drive ve Dropbox desteğini bünyesinde barındırıyor.

Dosyalarınızı Kolayca Paylaşın: Dropbox

Dropbox’ın da uzaktan çalışma esnasında işleri kolaylaştıran mobil uygulamalar arasında. Gün içerisinde çok sayıda dosya paylaşımı yapılan bir iş yerinde çalışıyorsanız bu uygulama tam size göre olabilir. Zira Dropbox sayesinde paylaşılan tüm dosyaları tek bir link aracılığıyla görüntüleyebilirsiniz.

Ortak çalışmayı kolaylaştıran uygulama, aynı zamanda bulut tabanlı olduğu için güvenlik açısından da beklentileri fazlasıyla karşılayabiliyor.

Konsantre Olun: Just Pomodoro

Uzaktan çalışırken işe konsantre olmak, kimi zaman epey zor hale gelebiliyor. Kullanım kolaylığı sağlayan tasarımı ile dikkat çeken Just Pomodoro, bu tür anlarda yeniden işe dönmenizi kolaylaştırıyor. Uygulama aracılığıyla çalışma ve mola sürelerinizi rahatlıkla düzenleyebilirsiniz. Bildirimleri açarak sürenin bittiği hakkında uygulamanın sizi uyarmasını sağlayabilirsiniz. Dahası ne kadar verimli çalıştığınızı ölçümlemek için istatistikleri inceleyebilirsiniz.

Odaklanma sorununun üstesinden gelmeniz sağlayacak alternatiflerin arayışına girerseniz Freedom ve Plantie gibi seçenekleri deneyebilirsiniz. Pomodoro tekniği hakkında daha fazla bilgi almak için “Verimli ve Odaklı Çalışın: Pomodoro Tekniği” başlıklı içeriğimize de göz atabilirsiniz.

Projelerinizi Uzaktan Yönetin: Trello

Uzaktan çalışma sürecinizi kolaylaştıracak kapsamlı bir proje yönetim uygulamasına ihtiyaç duyarsanız Trello’yu tercih edebilirsiniz. Mobil uygulama, kişilerin halihazırda çalıştıkları, tamamladıkları ve kendilerine atanan yeni görevleri tek bir çatı altında görüntüleyebilmelerine imkan tanıyor. Uygulamanın arayüzü panolar, listeler ve kartlar olmak üzere üç temel kategoriye ayrılıyor. Haliyle nasıl kullanıldığına alışmak için uzun süreler harcamak gerekmiyor.

Trello yerine kullanabileceğiniz farklı seçenekler bulmak isterseniz Asana ve Smartsheet’i denemeye öncelik verebilirsiniz.