Günümüzde kullanıcıların büyük bir bölümü, ihtiyaçlarını çevrim içi kanallar vasıtasıyla gidermeye öncelik veriyor. Haliyle bu yönelim, başta perakende olmak üzere birçok sektörde faaliyet gösteren KOBİ’ler için dijital dönüşümü kaçınılmaz hale getiriyor. Ancak her konuda olduğu gibi işletmelerin dijitalleşme sürecinde de mutlaka göz önünde bulundurmaları gereken kritik noktalar var. Bu yazının devamında sıralanan ipuçlarını uygulayarak kritik noktaları kolayca aşıp işletmenizdeki dijital dönüşüm sürecini başarıyla tamamlayabilirsiniz.
Hangi Alanlara Öncelik Vermeniz Gerektiğini Belirleyin
Planlama, küçük ve orta ölçekli işletmelerin dijital dönüşüm sürecine başlamadan önce odaklanmaları gereken en önemli nokta. Eğer planlama safhasında ihtiyaçlar belirlenmezse süreç sonunda istenilen verimlilik seviyesine çıkılamayabiliyor. Dolayısıyla gerçekleştirilen yatırımın getirisi de ideal seviyenin uzağında kalıyor. Tüm bu olumsuzluklardan kaçınmak için yol haritanızı çizerken dijital dönüşüm için hangi departmanlarınıza öncelik vermeniz gerektiğine yoğunlaşabilirsiniz. Özellikle talep ve teklif yönetimi ile satın alma süreçlerini dijitalleştirmek, çoğu KOBİ için başarılı olmanın kilit noktasını oluşturuyor.
Bütçe ve Zaman Planlaması Yapın
Hangi departmanlara öncelik vermeniz gerektiğine karar verdikten sonra dijital dönüşüm projesinin bütçesini belirlemenizde fayda var. Böylece mali yönden işletmenizin zor durumda kalması riskini kayda değer oranda azaltmış olursunuz. Bütçenin yanı sıra zaman planlaması da projelendirme sürecinin en önemli adımları arasında yer alıyor. Projenin belirli bir takvime bağlı kalınarak hayata geçirilmesi, tıpkı bütçe kontrolünde olduğu gibi başarısız ihtimalini mümkün olan en düşük seviyeye indirgiyor. Tabii zaman planlaması yaparken olası aksaklıkları göz önünde bulundurmak da gerekebiliyor. Takvimde bir miktar esneklik payı bırakarak projenin başarıyla tamamlanmasını sağlayabilirsiniz.
Çözüm Ortağı Arayışınızda Sektörel Tecrübeye Odaklanın
Dijital dönüşüm yol haritası oluştururken doğru çözüm ortağıyla çalışmak da oldukça önemli. Bu açıdan doğru kararları verebilmek için seçim aşamasında çözüm ortağı adayının sizin sektörünüze dair tecrübesi olup olmadığını araştırabilirsiniz. Geçmiş projelerini incelemek, danışmanlık almayı hedeflediğiniz firmanın sizi hangi noktaya taşıyabileceğini belirlemenizi kolaylaştırıyor. Aynı zamanda kaynaklarınızı en doğru şekilde yönetebilmenizi sağlayacak çözümlere ekstra efor sarf etmeden ulaşabilirsiniz. Aksi halde, yani çözüm ortağı seçiminde sektörel deneyim şartını es geçerseniz, zaman ve bütçe kayıpları gündeme gelebilir.
Dijital Dönüşüm İle İlgili Personelinizi Bilgilendirin
Dijital dönüşümün başarısı, büyük oranda kurum kültürüne sirayet etmesiyle alakalı. Personel bu süreci ne kadar benimserse yapılan çalışmalardan alınan sonuç da o kadar iyi oluyor. Bu koşulu sağlamanın yolu da şeffaflıktan geçiyor. Çözüm ortağınız konumundaki dijital dönüşüm ofisi ile birlikte hazırlayacağınız bildirimler vasıtasıyla personelinizi sürekli bilgilendirerek zihinlerindeki soru işaretlerine cevap bulmalarını sağlayabilirsiniz. Hatta sürecin başından sonuna kadar personelinizin görüşlerine başvurmayı düşünebilirsiniz. Böylece dijital dönüşümün gerçekleştirileceği departmanlardaki çalışanların, gerçekte nelere ihtiyaç duydukları konusunda çok daha kesin ve detaylı cevaplar alabilirsiniz.