Elektrikten ısıtmaya, kırtasiyeden yola kadar pek çok kalemde giderek artan masraflar sizi zorlamaya başladıysa tasarruf etmeye başlamanın vakti gelmiş demektir. Yazımızı okuyarak iş yerinde uygulanabilecek en iyi tasarruf yöntemleri nelerdir öğrenebilirsiniz.

Yüz Yüze Toplantılardan Online Toplantılara Geçiş Yapın

Evinizden ya da ofisinizden bir hayli uzak mesafede hatta şehir dışında bulunan müşterileriniz ile gerçekleştireceğiniz toplantılar için ayıracağınız yol masrafı, ay sonunda yüksek bir meblağa ulaşabilir. Bu masrafları azaltmak hatta tamamen ortadan kaldırmak için toplantılarınızın tümünü online olarak gerçekleştirebilirsiniz. Böylece ulaşım için ayıracağınız bütçeyi işinizi geliştirmek için farklı bir alanda kullanabilir, yolda harcayacağınız vakti de daha verimli bir iş için değerlendirebilirsiniz.

Uzaktan Çalışma Seçeneğini Değerlendirin

Uzaktan çalışmak iş yerinde tasarruf etmek için en çok tercih edilmeye başlanan yöntemlerden biri. Artık pek çok sektörde işleri yönetmek ve tamamlamak için sadece bir bilgisayar ve internet bağlantısı yeterli oluyor. Eğer sizin de işiniz bu şekilde çalışmaya uygunsa evden çalışma modeline geçebilirsiniz. Haftanın belli günlerinde ofiste, belli günlerinde ise evden çalışarak elektrikten suya, gıdadan ısıtmaya kadar pek çok kalemde giderlerinizi azaltabilirsiniz. Bu çalışma modülünün verimli olduğuna kanaat getirdiğinizde daha küçük bir ofise taşınarak kira masrafınızı da azaltabilirsiniz.

Enerji Tasarruflu ve Çevre Dostu Cihazlar Kullanın

Yüksek tutardaki elektrik, su ve doğal gaz faturaları masraflarınızı artırıyorsa enerji tasarruflu ve çevre dostu cihazlara yatırım yapmayı deneyebilirsiniz. Ampulden buzdolabına, klimadan bulaşık makinesine kadar ofiste kullandığınız pek çok cihazı daha az enerji harcayan cihazlar ile değiştirerek tasarruf edebilirsiniz.

Ücretli Hizmet ve Uygulamalarınızı Gözden Geçirin

İşinizi kolaylaştırmayan, büyümenize yardımcı olmayan ve tabii ki ihtiyacını duymadığınız pek çok ürün, hizmet ve uygulama gereksiz masraflarınızın artmasına neden olur. Kullanmadığınız hizmet ve uygulamalar için para vermek istemiyorsanız tüm uygulama ve hizmetlerinizin bir listesini yapın. Bu listeye ücret bilgisini, kullanma sıklığınızı ve uygulamayı en son kullandığınız tarihi de ekleyin. Liste hazır olduğunda zaten hangi hizmetlerden ve uygulamalardan vazgeçmeniz gerektiğini göreceksiniz. Öte yandan işe yaradığını düşündüğünüz ancak bütçenizi zorlayan seçenekler de olabilir. Bu uygulama ve hizmetlerin ücretsiz ya da uygun fiyatlı muadillerini araştırabilirsiniz.

Her İş İçin Ekip Kurmayın

Özellikle küçük ve orta ölçekli bir işletmeye sahipseniz çalışan sayınızın artması giderlerinizi bir hayli artırabilir. Daha az çalışan ile daha fazla verim almak için doğru bir iş planı yapmanız yeterlidir. Ana iş kolunuzun dışında dönemsel olarak ihtiyaç duyduğunuz işler içinse tam zamanlı bir çalışan ile anlaşmak yerine freelance çalışan ya da dönemsel olarak size destek olabilecek kişilerden destek alabilirsiniz.

İş yeriniz için en etkili tasarruf yöntemleri nelerdir öğrendiniz. Şimdi sıra işinizi güvence altına almakta. Eureko Sigorta’nın İş Yeri Sigortaları’nı inceleyerek sizin için en uygun sigorta poliçesine hemen başvurabilirsiniz.