Pek çok girişimci, teknolojik gelişmelerin ve iletişim olanaklarının artmasıyla birlikte kendi işini kurma konusunda daha rahat hareket etmeye başladı. Artık kendi fiziksel ofisinize sahip olmanın yanı sıra dijital ortamda da ürün ve hizmetinizi pazarlayarak işinizi geliştirmeniz mümkün. İş fikrinizi hayata geçirmek ve hayalinizdeki girişimi ilerletmenin yolu ise iyi bir planlamadan geçiyor. Bu yazımızda iş kurma adımlarının neler olduğunu inceledik! İşte, yeni girişimciler için iş kurma rehberi…
İş Fikrinizin Beklentileri Karşıladığından Emin Olun
Parlak bir iş fikriniz olduğuna inanıyor ve bunu hayata geçirmek istiyor olabilirsiniz. Bu noktada şirket kurmanın ciddi bir çaba ve sorumluluk gerektirdiğini hatırlamalı ve iş fikrinizin pazardaki herhangi bir soruna yanıt verdiğinden emin olmalısınız. Müşterilerin sizi neden tercih etmesi gerektiğini ve onlara ürün ya da hizmetinizle ne gibi faydalar sağlayacağınızı önceden düşünmelisiniz. Hedef kitlenizin problemlerine odaklanmak ve iyi bir piyasa araştırması yapmak bu konuda yol gösterici olabilir. Ayrıca rakip ürünleri incelemek ve onlarınkinden daha üstün olan bir ürün geliştirmek de pazarda avantajlı bir konum yakalamanız açısından önemli.
Sektöre Karar Verin
Kendi işinizi kurmadan önce hangi sektörde faaliyet göstermek istediğinizi kapsamlı şekilde düşünmelisiniz. Bunun için önceden iyi bir araştırma ve analiz yaparak girdiğiniz sektörün dinamiklerini ve değişkenlerini iyi bir biçimde değerlendirmelisiniz. Eğer daha önce çalıştığınız bir sektör varsa bu alanda bir iş kurarak tecrübelerinizden yararlanabilir, daha başarılı olabilirsiniz. Ayrıca bu şekilde rakipleriniz arasından da sıyrılabilir ve hedeflerinize daha kısa sürede ulaşabilirsiniz.
Hedef Kitlenizi Belirleyin
Her ürün ve hizmet farklı bir kitleye hitap eder. Kendi işinizi hayata geçirmeden önce markanızın veya ürününüzün kime hitap ettiğini detaylı bir şekilde analiz etmelisiniz. Müşterilerinizin; beklentisi, yaş aralığı, sosyo-kültürel ve ekonomik durumu gibi faktörler hedef kitlenizi belirlemeye yardımcı olur. Bunun yanında sektörünüzle ilgili forum siteleri, etkinlikler ve sosyal medya hesapları aracılığıyla kitleniz hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Yine sektörle ilgili yayınları takip etmek de size pek çok faydalı bilgi sunar.
Bir İş Planı Oluşturun
Planlama ve doğru bir iş planı oluşturma kuruluş aşamasındaki en önemli adımlardan biridir. Sattığınız ürün veya hizmetin tüm detaylarına iş planında yer vermelisiniz. Yıllık kazanç hedefleri, reklam ve tanıtım çalışmaları, web sitesi tasarımı, sosyal medya hesaplarının yönetimi gibi ayrıntıları içeren kapsamlı bir iş planı girişiminizi başarıya ulaştırmanıza yardımcı olur. İyi bir iş planı sayesinde şirket açılışını sorunsuz bir biçimde gerçekleştirerek başarıya daha kolay ulaşabilirsiniz.
KOSGEB Desteklerini İnceleyin
İş kurarken devlet kurumları veya yatırımcılar tarafından verilen kredi destekleri hakkında fikir edinebilirsiniz. KOSGEB gibi devlet destekli ödenekleri araştırarak kuruluş aşamasında şirket masraflarınızı daha rahat karşılayabilmeniz mümkün. KOSGEB’in desteklediği sektörlerin başında; tekstil ürünleri, giyim, eşya ve tütün ürünleri imalatı ilk sıralarda yer alıyor. Söz konusu desteklerden yararlanmak için KOSGEB girişimcilik eğitimi almak, 18 yaşını doldurmuş olmak ve işletmenizin KOBİ statüsünde olması gibi şartlar aranıyor. KOSGEB kredi başvurusu için KOSGEB internet sitesindeki destek listesini inceleyebilir ve KOSGEB kayıt formunu doldurabilirsiniz.
Siz de kendi işinizi kurmaya karar verdiyseniz iş planını hemen oluşturarak KOSGEB destekleri hakkında bilgi edinebilir, gerekli işlemleri tamamladıktan sonra girişiminizi başarıyla hayata geçirebilirsiniz.