KOBİ’ler için dijital dünyada var olmak son yıllarda giderek daha fazla önemli hale geliyor. Peki, sanal dünyada hayatta kalmak için neler yapmak gerekiyor. İşte bu konuda size yön gösterecek ipuçları!
Çevrim İçi Varlıklarınızı Artırın
2000’li yılların başında bir işletme için yalnızca internet sitesine sahip olmak yeterliydi. Ancak ilerleyen yıllarda, bir işletmenin dijital dünyada varlığını koruyabilmesi için daha fazla kaynağa ihtiyaç duyduğunu sakın unutmayın. Bu nedenle markanızın resmi internet sitesini yanına yeni varlıklar ekleyin. Örneğin; bir YouTube kanalı açabilir, Instagram üzerinden kampanyalar düzenleyebilir ve hatta IoT cihazlardan faydalanabilirsiniz.
Çalışanlarınızı Dijital Dünyanın Önemi Konusunda Bilgilendirin
Dijital dünyada hayatta kalmak için KOBİ’lerin ayrıca çalışanlarını eğitmeleri gerekiyor. Zira işletme personelinde yeterince farkındalık yaratmadan atılacak adımlar, istenilen sonucun uzağında kalabiliyor. Tabii çalışanlarınıza dijital dünyanın önemini eğitimlerle anlatırken onlara BT güvenliğinden bahsetmeyi de unutmayın. Böylece dijital kaynakların hatalı kullanımından kaynaklı olumsuzluklar karşılaşma riskinden markanızı uzak tutabilirsiniz.
Sosyal Medya Çalışmalarına Ağırlık Verin
Dijital itibar yönetimi, sanal dünyada varlığını kalıcı hale getirmek isteyen markalar için önemli bir konu niteliğine sahip. Bu konuda somut adımlar atmanın yolu ise sosyal medya platformlarını düzenli kullanmaktan geçiyor. Sosyal medya üzerinden kampanyalar düzenleyebilir, müşterilerinizle etkileşime geçebilirsiniz. Hatta bir kriz anında hedef kitlenize çözüm yolları sunma ve onları aydınlatma imkanı bulabilirsiniz.
Dijital Paylaşımlarınızı Çeşitlendirin
Dijital dünyaya yeni giriş yapan birçok KOBİ; yalnızca internet sitesi ve sosyal medya üzerinden aktif olmayı tercih ediyor. Ancak bir marka için son yıllarda sanal dünyada kalıcı olmanın yolu, dijital paylaşımları çeşitlendirmekten geçiyor. Mesela yalnızca metin ve fotoğraf ağırlıklı paylaşımlar yapmak yerine video içeriklere yoğunlaşabilirsiniz. Yayımladığınız içeriklere hedef kitlenizin daha rahat ulaşması için sosyal medya ve arama motoru reklamlarından faydalanabilirsiniz.
Mobilin Gücünü Keşfedin
KOBİ’ler için dijital dünyada hayatta kalma kriterleri arasında mobil erişime açık olmak da yer alıyor. Bu kapsamda öncelikle markanıza ait internet sitesinin mobil uyumluluğunu gözden geçirmeniz gerekiyor. Yoksa akıllı cihazlar üzerinden ürün veya hizmet arayışındaki kullanıcıları tamamen ıskalamış olursunuz. Böyle bir durumdan kaçınmak için ayrıca ürün ve hizmetlerinize yönelik mobil uygulama projesi başlatabilirsiniz.
Siber Güvenlik Açıklarınızın Farkında Olun
Özellikle e-ticaret odaklı KOBİ’ler, fraud başta olmak üzere birçok siber güvenlik sorunu ile karşı karşıya kalabiliyor. Çoğu küçük ve orta boyutlu işletme, bu konuya yeterince önem vermedikleri için dijital dünyada itibar kaybına uğrayabiliyor. Hatta iş öyle bir noktaya geliyor ki yaşanan kayıplardan dolayı fiziksel dünyada varlığı korumak güçleşiyor. Tüm bu olumsuzluklardan uzak kalmak için profesyonel destek alarak siber güvenlik açıklarınız konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz.
Bulut Bilişim Avantajlarından Yararlanın
Dijital dünyada hayatta kalmak için belirli bir bütçeyi gözden çıkarmak gerekiyor. Ancak özellikle yeni KOBİ’ler için yeterli bütçeyi oluşturmak epey zorlayıcı olabiliyor. Bütçe sıkıntısının önüne geçmek ve sanal dünyada kalıcı olmak için bulut bilişim çözümlerine yönelebilirsiniz. Böylece hem daha kolay ulaşılabilen bir marka kimliğine bürünebilir hem de sahip olduğunuz sınırlı bütçeyi gelişmesi gereken farklı konulara yönlendirebilirsiniz.
Dijital Dünya Hakkında Sıkça Sorulan Sorular
Dijitalleşen dünya ne demek?
Dijitalleşen dünya, toplumsal ve ekonomik kaynakların geçirdiği dijital dönüşümü anlatmak için kullanılan bir terimdir.
Dijitalleşme ne işe yarar?
Dijitalleşme sayesinde veriyi toplama, depolama, derleme ve analiz etme süreçleri daha kolay hale gelir.
Dijitalleşme ile dijital dönüşüm arasındaki en önemli fark nedir?
Dijitalleşme, mevcut teknolojileri işletmenizde kullanmanız anlamına gelir. Dijital dönüşüm ise işletmedeki tüm işleri yeni ve sayısal araçlarla gerçekleştirmek olarak tanımlanabilir.
KOBİ’ler için doğru dijitalleşme nasıl olmalıdır?
KOBİ’ler için doğru dijitalleşmenin temelinde ihtiyaçları ortaya çıkartmak ve çözümlere yönelik kapsamlı planlama yapmak vardır.