Dijital çağ, her geçen gün dünyamızı değiştirirken yeni teknolojiler bizleri şaşırtmaya devam ediyor. Global ölçekte son zamanların en çok konuşulan gelişmesi ise metaverse. Birçok markanın ve şirketin yüksek rakamlarda yaptığı yatırımlar, metaverse evrenine geçiş için atılan ciddi adımlar, gelecekte dünyamızı tamamen dijitale taşıyacağımızın sinyallerini verir nitelikte. Büyük şirketlerin yanında birçok bireysel kullanıcı da metaverse evreni içerisinde çeşitli yatırımlar yapmaya başladı bile. Ancak metaverse evreni, henüz yeni bir kavram olduğu için geniş bir kitle tarafından henüz tam anlaşılamamış durumda. Gelin, metaverse kavramına yakından bakalım…
Metaverse Nedir?
Aslında “Metaverse nedir?” sorusunun, kavramın kapsamı sebebiyle tam olarak bir karşılığı yok denebilir. Yunancada “öte” anlamına gelen “meta” ile İngilizcede “evren” demek olan “universe” kelimelerinin birleşiminden oluşan metaverse, kelime anlamıyla “öte evren” olarak tanımlanabilir. Metaverse; 3 boyutlu olarak tasarlanan, artırılmış gerçeklik cihazlarıyla çevrimiçi olarak bağlanılabilen sanal bir dünyayı ifade eder. Dünya çapında milyonlarca insanın dahil olabildiği bu sanal dünyada kullanıcılar avatarları ile yer alarak pek çok farklı deneyim yaşayabilir, diğer kullanıcılarla etkileşime geçebilir.
Metaverse Dünyasında Neler Var?
Henüz başlangıç aşamasında olsa da metaverse dünyası, içerik olarak neredeyse gerçek dünya kadar kapsamlıdır. Kullanıcılar metaverse dünyasında arsa dahi satın alarak dijital bir mülkiyet hakkına sahip olabilir, sanal mağazalarda alışveriş yapabilir, ünlü isimlerin konserlerine katılabilir, gerçek spor müsabakalarını izleyebilir ve bunların hepsini 3D dijital bir dünya içerisinde özgürce hareket ederek yapabilir. Kimi şirketler toplantılarını artık online uygulamaların ötesine taşıyarak metaverse evrenine taşımıştır. Ayrıca aynı dijital ortamda bulunan diğer kullanıcılarla etkileşim kurmak da mümkündür.
Metaverse Dünyasına Nasıl Girilir?
Metaverse dünyası, birbiri ardına geliştirilen metaverse projeleri ile günden güne genişliyor.
Şu an metaverse platformları, hedef kitlelerine farklı alanlarda hizmet veriyor. Metaverse platformları aracılığıyla oyun oynamak, sosyalleşmek, çeşitli sanal deneyimlere katılmak, metaverse arsaları satın almak mümkün. Fakat henüz gelecek için öngörüldüğü gibi bu platformlar arasında dolaşım sağlanamıyor. Geleceğimizi değiştirme konusunda güçlü bir potansiyele sahip olan metaverse’e aktif olarak dahil olmak için öncelikle bu platformlardan birinde kullanıcı hesabı açmak, bir kripto para cüzdanına ve ilgili platformda kullanılan kripto para birimine sahip olmak gerekiyor.
Hayatımızı kolaylaştırmasıyla son dönemde vazgeçilmez bir parçamız olan dijital dünyaya uyum sağlamak, hem bireyler hem şirketler için kaçınılmaz oldu. Dijital dönüşümün en güzel örneklerinden bir tanesi de Eureko Sigorta’nın internet şubesi ve mobil uygulaması. Müşterilerinin her an yanında olmayı hedefleyen Eureko Sigorta, gerçekleştirdiği dijital dönüşümle kitlesinin dilediği hizmete dilediği yerden kolayca ulaşabilmeleri adına adımlar atmaya devam ediyor.